Для фінансового забезпечення судової реформи в Україні необхідно передбачити в державному бюджеті більше 1 млрд. гривень, повідомив директор Департаменту планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності Міністерства юстиції України Станіслав Которобай на брифінгу для журналістів "Про проблемні питання на шляху реалізації судової реформи в Україні", який відбувся 4 липня 2002 року в Києві. За словами С.Которобая, лише у поточному році на реалізацію судової реформи потрібно 76 млн. грн., у той час, коли реально у бюджеті такої статті немає, оскільки Закон України "Про судоустрій України" був прийнятий після прийняття Держбюджету на 2002 рік.
За словами директора департаменту, у державному бюджеті України передбачені видатки, які фінансово забезпечують роботу судів на 50%. Цього вистачає лише на стовідсоткову виплату заробітної плати, соціальні виплати, соцстрах і частково на оплату енергоносіїв. Зокрема, минулого року було виділено 23 млн. гривень, яких вистачило на виплату зарплати суддям. 7 млн. грн., передбачені минулого року на закупівлю технічних засобів фіксації судового процесу, виділено не було. За словами Станіслава Которобая, через фінансові проблеми вже 2 роки як в Україні знято охорону судів, останній комп\'ютер для судових установ був куплений три роки тому, крім того, є суди, де через неможливість оплати відключено телефонний зв\'язок.
"Суди України працюють в винятково складних умовах" - наголосив у ході брифінгу директор Департаменту адміністрування судів Василь Юрченко. За його словами, протягом останніх років навантаження на суддів збільшилося у 1,5 рази. На сьогодні українські суди щорічно розглядають близько 2,5 млн. справ. За його словами, до збільшення кількості справ, що розглядаються судами, призвело те, що сьогодні практично всі спори розглядаються судами, до компетенції суду віднесено вирішення питання по кримінальних справах. Також, за словами Василя Юрченка, законодавчо до компетенції судів віднесено багато інших функцій, які раніше не виконувалися судами, що на його думку "не завжди є обгрунтованим".
У той же час, як підкреслила у ході брифінгу директор Департаменту законодавства про правосуддя, кримінального і процесуального права та про адміністративну відповідальність Інна Ємельянова, у зв\'язку із збільшенням навантаження на суди, а також створенням нових судів, запровадженням інститутів судових розпорядників, помічників суддів, наукових консультантів, які входять до штату апарату судів, що передбачено Законом "Про судоустрій України", сьогодні нагально існує необхідність у збільшенні чисельності апаратів судів, а отже і у збільшенні видатків на їх утримання.
Довідка. 7 лютого 2002 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України "Про судоустрій України", в розробці якого активну участь приймали працівники Міністерства юстиції України. Даний Закон визначає правові засади організації судової влади та здійснення правосуддя в Україні, систему судів загальної юрисдикції, основні вимоги щодо формування корпусу професійних суддів, систему та порядок здійснення суддівського самоврядування, а також встановлює загальний порядок забезпечення діяльності судів та регулює інші питання судоустрою. Закон набув чинності і введений в дію з 1 червня 2002 року, що обумовлює необхідність вжиття невідкладних заходів організаційного і практичного характеру щодо реалізації його положень.
Прес-служба Міністерства юстиції України